12.4 Innlevering
Oppgave Summary
0 of 1 questions completed
Questions:
Information
You have already completed the oppgave before. Hence you can not start it again.
Oppgave is loading…
You must sign in or sign up to start the oppgave.
You must first complete the following:
Results
Results
0 of 1 questions answered correctly
Your time:
Time has elapsed
You have reached 0 of 0 point(s), (0)
Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)
Categories
- Not categorized 0%
- 1
- Current
- Review
- Answered
- Correct
- Incorrect
-
Question 1 of 1
1. Question
Case:
Hans er 10 år, han har dysleksi og blir ofte frustrert og sint fordi han ikke får til oppgavene på skolen, spesielt matte oppgavene synes han er veldig vanskelig, mye tekst. De er 29 elever i klassen og assistenten til Hans har vært mye sykemeldt i høst og har nå sagt opp stillingen sin. Hans får spesialpedagogisk hjelp 8 timer i uken, men synes det er vanskelig å ikke være inne i timene sammen med klassen. Han sier han føler seg annerledes og har siste ukene nektet å være på eget rom med spesialpedagog. Hans synes også gymtimene er vanskelig, han føler seg klønete og klarer ikke å få med seg alt læreren sier. Innimellom har han løpt av gårde mitt i gymtimen og ikke kommet tilbake til neste time. Friminuttene synes han også kan være vanskelig, da han ikke alltid er like raskt ute av timen som de andre guttene og de er godt i gang med å spille fotball når han kommer ut i friminuttet. Samfunnsfag og naturfag er de beste fagene Hans vet om, der klarer han å konsentrere seg og føler han er flink. Men siste tiden har de fagene også blitt vanskelig, da det er mye lesing og skriving i oppgavene.
Du har fått jobb som assistenten til Hans og du skal bistå spesialpedagogen i tillegg skal du være inne i klasserommet 20 timer i uken.
- Hva skal til for å skape en god relasjon til Hans?
- Hva er viktig når du skal bistå spesialpedagogen, hvordan kan du bidra til at Hans blir med på eget grupperom de timene han har spesialpedagog? Hva tenker du at du kan bidra med av andre ting?
- Hvordan kan du bidra til at timene i klasserommet blir bedre? At Hans føler mestring og får tilbake selvtillit.
- Hvordan kan du bidra til at gymtimene blir enklere og også friminuttene?
-
Upload your answer to this question.
This response will be awarded full points automatically, but it will be reviewed and possibly adjusted after submission.
Grading can be reviewed and adjusted.Grading can be reviewed and adjusted.