Kursinnhold
Leksjoner
Status
4
4.1 HELSEFREMMENDE ARBEID
-
4.2 Hva er et legemiddel, gi informasjon til kunden om originalpreparat, synonympreparater og parallellimporterte legemidler
-
4.3 Beskrive kroppens opptak, fordeling, nedbryting og utskillelse av legemidler
-
4.4 Legemidlers ulike virkningsmekanismer i kroppen
-
4.5 Veilede kunder
-
4.6 Redegjørelse for bruk av utvalgte reseptpliktige legemidler
-
4.7 Folkemedisinsk tradisjon
-
4.8 Informasjon om bruk av droger, naturlegemidler, naturmidler og håndtere andre alternative midler som selges i apotek
-
4.9 Veilede kunder i valg og bruk av apotekvarer
-
4.10 Instruere kunder med spesielle behov i bruk av tekniske hjelpemidler og ulike sykepleieartikler
-
4.11 Utføre førstehjelp som er relevant for yrkesutøvelsen
- 4.2 Hva er et legemiddel, gi informasjon til kunden om originalpreparat, synonympreparater og parallellimporterte legemidler
- 4.3 Beskrive kroppens opptak, fordeling, nedbryting og utskillelse av legemidler
- 4.4 Legemidlers ulike virkningsmekanismer i kroppen
- 4.5 Veilede kunder
- 4.6 Redegjørelse for bruk av utvalgte reseptpliktige legemidler
- 4.7 Folkemedisinsk tradisjon
- 4.8 Informasjon om bruk av droger, naturlegemidler, naturmidler og håndtere andre alternative midler som selges i apotek
- 4.9 Veilede kunder i valg og bruk av apotekvarer
- 4.10 Instruere kunder med spesielle behov i bruk av tekniske hjelpemidler og ulike sykepleieartikler
- 4.11 Utføre førstehjelp som er relevant for yrkesutøvelsen
5
5.1 KOMMUNIKASJON OG SAMHANDLING
-
5.2 Kunder i ulike livssituasjoner og med ulike behov
-
5.3 Kommunisere og samhandle med kunder, kollegaer og andre fagpersoner
-
5.4 Apotekteknikerens rolle i det tverrfaglige samarbeidet
-
5.5 Konflikthåndtering
-
5.6 Profesjonell kundebehandling
-
5.7 Service
-
5.8 Yrkesetiske problemstillinger og yrkesetiske retningslinjer
-
5.9 Regelverk om forbrukerens rettigheter og plikter
-
5.10 Håndtere klager i samsvar med regelverket
-
5.11 Beherske engelske faguttrykk
-
5.12 Taushetsplikt og personvern
- 5.2 Kunder i ulike livssituasjoner og med ulike behov
- 5.3 Kommunisere og samhandle med kunder, kollegaer og andre fagpersoner
- 5.4 Apotekteknikerens rolle i det tverrfaglige samarbeidet
- 5.5 Konflikthåndtering
- 5.6 Profesjonell kundebehandling
- 5.7 Service
- 5.8 Yrkesetiske problemstillinger og yrkesetiske retningslinjer
- 5.9 Regelverk om forbrukerens rettigheter og plikter
- 5.10 Håndtere klager i samsvar med regelverket
- 5.11 Beherske engelske faguttrykk
- 5.12 Taushetsplikt og personvern
6
6.1 YRKESUTØVELSE
-
6.2 Planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere eget arbeid.
-
6.3 Profesjonell yrkesutøvelse
-
6.4 Varebestilling og vareflyt – Lagersystemer og regler for oppbevaring
-
6.5 Digitale verktøy
-
6.6 ATC-klassifikasjonssystem i apotekarbeidet
-
6.7 Regelverk og etiske retningslinjer
-
6.8 Registrere, klargjøre og utlevere reseptmedisin
-
6.9 Anbefale hensiktsmessig legemiddelform og veilede brukeren
-
6.10 Universell utforming
-
6.11 Ergonomi
- 6.2 Planlegge, gjennomføre, dokumentere og evaluere eget arbeid.
- 6.3 Profesjonell yrkesutøvelse
- 6.4 Varebestilling og vareflyt – Lagersystemer og regler for oppbevaring
- 6.5 Digitale verktøy
- 6.6 ATC-klassifikasjonssystem i apotekarbeidet
- 6.7 Regelverk og etiske retningslinjer
- 6.8 Registrere, klargjøre og utlevere reseptmedisin
- 6.9 Anbefale hensiktsmessig legemiddelform og veilede brukeren
- 6.10 Universell utforming
- 6.11 Ergonomi